Varumärkesmanual för 1177

Visuell identitet

Vår visuella identitet hämtar sin kraft och uttryck i sökandet efter möjligheter. Att se det ljusa i det mörka, det helande i det sjuka, det positiva i det svåra. Genom att arbeta med verktygen som ingår i den visuella identiteten hoppas vi att du inspireras och att vi tillsammans kan fortsätta hålla den visuella identiteten levande.

Visuell identitet

Visa innehåll som:
  • Generella principer

    Övergripande principer för vår visuella identitet är cirkeln som grund, mjuka former, kontraster i typografi och röd som närvarande men inte dominerande färg.

  • Logotyp

    Vår logotyp består av siffermärket 1177. Den primära tillämpningen av logotypen är vit mot röd bakgrund. Sekundärt kan logotypen användas i rött mot vit, ljusröd eller ljusgrå bakgrund efter behov.

  • Färger

    Vår färgpalett består av en primärfärg, tre sekundärfärger och ett antal komplementfärger. För att skapa igenkänning och tydlighet i vår kommunikation använder vi endast i undantagsfall fler färger än de som beskrivs här.

  • Typografi

    Typografin ska lyfta och stärka våra budskap. Inter är vårt identitetsbärande typsnitt i kombination med Open Sans i ingress och brödtext.

  • Grafiska element

    Cirkeln är vår grund. Läs om hur du använder den i textplattor, bildmasker och ikoner.

  • Infografik

    Vi använder infografik för att visualisera data, engagera och förklara. Infografik kan göras som stillbilder och med fördel animeras. Vi delar upp informationstunga budskap och visualiserar komplexa sammanhang med infografik.

  • Bildriktlinjer för 1177

    Läs bildriktlinjerna som gäller för 1177 och vad du ska tänka på när du väljer bilder.

Till toppen av sidan