- Beställ tid
- Omboka eller avboka min tid
- Apnébettskena - Kontroll av din behandling
- Begär intyg
- Beställ journalkopia
- Beställ svar på röntgen och provtagning
- CPAP – Beställ ny mask och förbrukningsmaterial
- CPAP - Kontroll av din behandling
- CPAP - Tekniska problem
- CPAP – Återlämna
- Egenremiss
- Fråga kontaktsjuksköterskan (för dig som utreds eller behandlas för cancer)
- Frågor om din remiss
- Frågor om faktura Halland
- Förläng sjukskrivning
- Förnya recept
- Har min remiss kommit fram?
- Intyg till Transportstyrelsen för dig med sömnapné
- Kontakta oss - Operationsplanering
- Kontakta oss - Sömnlabb
- Kontakta oss
- Rådgivning
Dag | Öppettider | Kommentarer |
---|---|---|
Måndag | 07.00–11.30 | Sömnlabb rådg. |
Måndag | 07.00–11.30 | Boka, av-/omboka |
Måndag | 07.00–11.30 | Operationspl |
Måndag | 07.00–11.30 | Rådgivning |
Tisdag | 07.00–11.30 | Sömnlabb rådg. |
Tisdag | 07.00–11.30 | Boka, av-/omboka |
Tisdag | 07.00–11.30 | Operationspl |
Tisdag | 07.00–11.30 | Rådgivning |
Onsdag | 07.00–11.30 | Boka, av-/omboka |
Onsdag | 07.00–11.30 | Operationspl |
Onsdag | 07.00–11.30 | Rådgivning |
Torsdag | 07.00–11.30 | Boka, av-/omboka |
Torsdag | 07.00–11.30 | Operationspl |
Torsdag | 07.00–11.30 | Rådgivning |
Torsdag | 07.00–11.30 | Sömnlabb rådg. |
Fredag | 07.00–11.30 | Boka, av-/omboka |
Fredag | 07.00–11.30 | Operationspl |
Fredag | 07.00–11.30 | Rådgivning |
Lördag | Stängt | |
Söndag | Stängt |
- Län, kommun:
- Hallands län
- Webbplats:
- https://www.1177.se/Halland/hitta-vard/kontaktkort/Oron-nas-och-halsmottagningen-Hallands-sjukhus/
Vår verksamhet består av läkarmottagningar, poliklinisk operationsmottagning, sjuksköterske- och undersköterskemottagningar samt hörselmätningar av audionomer.
Driftsform: Region
Öron- näs- och halsmottagningen Hallands sjukhus
Undersöker, diagnostiserar och behandlar öron-näsa-halsproblem för barn och vuxna.
Utredning sömnapné
Vi utför utredning för sömnapné med hjälp av sömnregistrering, vanligast är att du först sökt vårdcentralen och att din läkare har skickat en remiss till oss.
Du som fått en tid för sömnregistrering behöver läsa informationen om sömnapné som finns här på 1177.
Du behöver också titta på instruktionsfilmen om sömnregistrering som visar hur du ska sätta på dig utrustningen på kvällen samt ta av dig utrustningen på morgonen.Behandling sömnapné
Du som har sömnapné erbjuds behandling och utprovning av CPAP-apparat eller apnébettskena.
För att få en CPAP-apparat måste du lämna samtycke till att hyresavgift tas ut, samtycke kommer att skickas till dig innan du får tid för utprovning av CPAP. Du är ansvarig för att sköta din CPAP enligt de instruktioner du får.
Din fortsatta behandling kontrolleras regelbundet hos oss. Kontrollen kan ske genom fysiskt besök eller på distans, patientavgift för sjukvårdande behandling tas ut i båda fallen.Återlämna CPAP
Om du inte längre vill ha eller är i behov av din CPAP ska den återlämnas, du behöver inte boka tid. Lämna den i första hand till Medicinsk apparatur i hemmet på Hallands sjukhus Halmstad eller till Öron-, näs- och halsmottagningen i Halmstad, Kungsbacka eller Varberg.
Kontakt
Du kan kontakta oss via våra e-tjänster för
- rådgivning angående din behandling
- beställa ny mask och förbrukningsmaterial till din CPAP
- tekniska problem med din CPAP
Du ringer till oss för att bestämma datum för planerad operation. Din operation kan planeras till Halmstad, Kungsbacka eller Varberg.
Boka, omboka och avboka
- De flesta besök hos oss kan du omboka eller avboka själv via Bokade tider.
- Om besöket inte går att avboka eller omboka meddelar du oss genom att använda e-tjänsten Omboka eller avboka min tid.
- Om du har en överenskommelse att boka ett återbesök, använder du e-tjänsten Beställ tid.
- Tänk på att i Journalen kan du läsa om vad som bestämdes på senaste besöket.
Vi finns på tre orter i Halland
Vi kan erbjuda dig tid på någon av orterna, där vi har bäst tillgänglighet.
Remisskrav
Ja, remiss från vårdcentral annan vårdenhet eller egenremiss.
Du som får ett sms med länk från Region Halland kan anmäla dig och betala via din mobiltelefon innan ditt besök.
-
Om du inte får ett sms anmäler du att du är på plats och betalar via din mobiltelefon när du kommer till sjukhuset. Information om hur du gör finns på sjukhuset.
-
Ta med fotolegitimation till besöket hos oss.
-
Logga in på 1177.se och kontrollera under inställningar att ditt mobilnummer
är rätt och att du godkänt att dela ditt mobilnummer med vården.
Här kan du meddela oss på 1177.se om sidans kontaktuppgifter eller text behöver ändras. För frågor om din vård, kontakta din mottagning via e-tjänster eller telefon.
Rapportera fel och andra vanliga frågor
Vill du kontakta 1177.se om något annat? Vänligen besök 1177 kontaktsida.