Telefonnummer
Telefontider
DagÖppettiderKommentarer
Måndag07.00–11.30Sömnlabb rådg.
Måndag07.00–11.30Boka, av-/omboka
Måndag07.00–11.30Operationspl
Måndag07.00–11.30Rådgivning
Tisdag07.00–11.30Sömnlabb rådg.
Tisdag07.00–11.30Boka, av-/omboka
Tisdag07.00–11.30Operationspl
Tisdag07.00–11.30Rådgivning
Onsdag07.00–11.30Boka, av-/omboka
Onsdag07.00–11.30Operationspl
Onsdag07.00–11.30Rådgivning
Torsdag07.00–11.30Boka, av-/omboka
Torsdag07.00–11.30Operationspl
Torsdag07.00–11.30Rådgivning
Torsdag07.00–11.30Sömnlabb rådg.
Fredag07.00–11.30Boka, av-/omboka
Fredag07.00–11.30Operationspl
Fredag07.00–11.30Rådgivning
LördagStängt
SöndagStängt
Växeltelefon

Vår verksamhet består av läkarmottagningar, poliklinisk operationsmottagning, sjuksköterske- och undersköterskemottagningar samt hörselmätningar av audionomer.

Driftsform: Region

Öron- näs- och halsmottagningen Hallands sjukhus

Undersöker, diagnostiserar och behandlar öron-näsa-halsproblem för barn och vuxna.

 

  • Utredning sömnapné

    Vi utför utredning för sömnapné med hjälp av sömnregistrering, vanligast är att du först sökt vårdcentralen och att din läkare har skickat en remiss till oss.
    Du som fått en tid för sömnregistrering behöver läsa informationen om sömnapné som finns här på 1177.
    Du behöver också titta på instruktionsfilmen om sömnregistrering som visar hur du ska sätta på dig utrustningen på kvällen samt ta av dig utrustningen på morgonen.


    Behandling sömnapné

    Du som har sömnapné erbjuds behandling och utprovning av CPAP-apparat eller apnébettskena.
    För att få en CPAP-apparat måste du lämna samtycke till att hyresavgift tas ut, samtycke kommer att skickas till dig innan du får tid för utprovning av CPAP. Du är ansvarig för att sköta din CPAP enligt de instruktioner du får. 
    Din fortsatta behandling kontrolleras regelbundet hos oss. Kontrollen kan ske genom fysiskt besök eller på distans, patientavgift för sjukvårdande behandling tas ut i båda fallen.

    Återlämna CPAP

    Om du inte längre vill ha eller är i behov av din CPAP ska den återlämnas, du behöver inte boka tid. Lämna den i första hand till Medicinsk apparatur i hemmet på Hallands sjukhus Halmstad eller till Öron-, näs- och halsmottagningen i Halmstad, Kungsbacka eller Varberg.

    Kontakt

    Du kan kontakta oss via våra e-tjänster för 

    • rådgivning angående din behandling
    • beställa ny mask och förbrukningsmaterial till din CPAP
    • tekniska problem med din CPAP
  • Du ringer till oss för att bestämma datum för planerad operation. Din operation kan planeras till Halmstad, Kungsbacka eller Varberg.

Boka, omboka och avboka

  • De flesta besök hos oss kan du omboka eller avboka själv via Bokade tider.
  • Om besöket inte går att avboka eller omboka meddelar du oss genom att använda e-tjänsten Omboka eller avboka min tid
  • Om du har en överenskommelse att boka ett återbesök, använder du e-tjänsten Beställ tid.
  • Tänk på att i Journalen kan du läsa om vad som bestämdes på senaste besöket. 

Vi finns på tre orter i Halland

Vi kan erbjuda dig tid på någon av orterna, där vi har bäst tillgänglighet.

Remisskrav

Ja, remiss från vårdcentral annan vårdenhet eller egenremiss.

Du som får ett sms med länk från Region Halland kan anmäla dig och betala via din mobiltelefon innan ditt besök.

-

Om du inte får ett sms anmäler du att du är på plats och betalar via din mobiltelefon när du kommer till sjukhuset. Information om hur du gör finns på sjukhuset.

-

Ta med fotolegitimation till besöket hos oss.

-

Logga in på 1177.se och kontrollera under inställningar att ditt mobilnummer

är rätt och att du godkänt att dela ditt mobilnummer med vården.

Till toppen av sidan