Hjälp oss att bli bättre!

Delta gärna i vår webbundersökning och berätta vad du tycker om 1177.se. Undersökningen tar några minuter att göra och svaren är anonyma.

Du hittar undersökningen här.
När du loggar in på 1177

Att få digitala kallelser från vården

Innehållet gäller Västra Götaland

Du som blir kallad till ett besök i den offentliga vården i Västra Götalandsregionen kan få vissa av dina kallelser digitalt. Kallelserna skickas till inkorgen på 1177.se.

Inloggat läge på 1177.se
Bilden visar en person som har loggat in på 1177.se med en telefon.

Du kan få din kallelse på följande sätt

• Inkorgen på 1177.se
• Papperskallelse med posten

Du bestämmer själv om kallelsen ska skickas enbart digitalt eller även via post.

Det finns några undantag, exempelvis när tiden mellan kallelsen och vårdbesöket är mycket kort (då skickas kallelsen enbart digitalt) eller om du är under 18 år (då skickas kallelsen alltid även via post).

Din inkorg på 1177.se

De flesta kallelser skickas till din inkorg på 1177.se. Var noga med att alltid läsa din kallelse. Det kan finnas information om förberedelser inför ditt besök.

I vissa fall får du även en bokningsbekräftelse. Oavsett om du har loggat in tidigare eller loggar in för första gången, kan du läsa dina kallelser på 1177.se.

Hur vet jag när jag har fått en kallelse till min inkorg på 1177?

Det är viktigt att du slår på dina aviseringar för att få sms eller epost när du har ett nytt meddelande från vården. 

Logga in och välj Inställningar för att ställa in aviseringar. Du har också möjlighet att välja att i första hand få dina kallelser enbart digitalt. 

Kom ihåg att du alltid har ett eget ansvar att öppna och ta del av den post som skickats till dig, oavsett om den är digital eller i pappersform.

Läs mer om hur du kan välja att få din vårdinformation digitalt i första hand. 

Hur ser meddelandet ut?

När du får en avisering om att du har ett meddelande i din inkorg ska du öppna 1177.se i en webbläsare och logga in. Meddelandet som du får via sms eller epost innehåller inte någon länk. 

Text i sms-meddelande:

Du har ett meddelande i e-tjänsterna på 1177. Meddelandet finns i inkorgen när du loggat in på 1177. Obs! Du kan inte svara på detta SMS.

Text i epost-meddelande:

Du har ett meddelande i e-tjänsterna på 1177. Meddelandet finns i inkorgen när du loggat in på 1177. Obs! Det här är ett automatiskt meddelande som inte går att besvara. 

Kallelser med posten

Alla kallelser kan inte skickas digitalt och därför kommer vissa kallelser även fortsättningsvis att skickas hem till dig med posten.

Vad gäller för barn?

Barn får digitala kallelser i sin inkorg på 1177.se. Barn under 18 år får även sina kallelser med posten.

Vårdnadshavare kan agera ombud tills barnet fyllt 13 år.

Läs om att agera ombud för barn här. 

Skyddade personuppgifter

Du som har skyddade personuppgifter får inga kallelser till din inkorg på 1177.se. Du får en papperskallelse med posten.

Har du frågor om din kallelse?

Om du har frågor behöver du kontakta den mottagning som har skickat kallelsen.

Om tjänsten Vård och hälsa

Vård och hälsa är Västra Götalandsregionens app för digitala vårdmöten. 

Via tjänsten Vård och hälsa kan du få kallelser till digitala vårdmöten.

Läs mer om digitala vårdmöten i Västra Götalandsregionen. 

Till toppen av sidan