Så startar du ditt stöd- eller behandlingsprogram i Västra Götaland
Innehållet gäller Västra GötalandNär personal vid en vårdenhet startat ditt stöd- eller behandlingsprogram kan du nå programmet genom att logga in i e-tjänsterna. Här får du praktiska instruktioner för hur du kommer igång.
Förberedelser
Programmet fungerar på dator, surfplatta och smarttelefon. Du väljer det som passar dig och du kan växla mellan olika enheter.
Kontrollera att du har hörlurar eller högtalare inkopplat om du tar del av program som innehåller ljud eller film.
Programmet fungerar bäst med en snabb internetuppkoppling. Använder du till exempel mobilt bredband kan det ta längre tid att starta filmer.
Logga in på 1177.se för att ta del av ditt program.
Gör personliga inställningar
För att få aviseringar och påminnelser som är viktiga i behandlingen
börjar du med att kontrollera dina inställningar. Dem når du via länken Inställningar överst på sidan.
Fyll i dina kontaktuppgifter. Välj Avisering och påminnelser via sms och Avisering till e-post genom att klicka i rutorna intill. Spara därefter dina ändringar.
Hitta ditt program
Om ett program har startats för dig så visas programmets namn under rubriken Stöd och behandling när du har loggat in på 1177.se.
Du kan också gå till startsidan för Stöd och behandling via menyn eller navigationslisten överst på sidan när du har loggat in på 1177.se.
Välj sedan Stöd och behandling.
På enheter med större skärm kan du klicka direkt på Stöd och behandling i navigationslisten.
Nu kommer du till en sida där du bland annat ser dina pågående stöd- och behandlingsprogram. Program som personal vid en vårdenhet har startat för dig visas under Mina stöd- eller behandlingsprogram. Du kan eventuellt även ha tillgång till andra program, dessa visas i så fall under Tillgängliga stöd- eller behandlingsprogram.
Lär dig hur programmet fungerar
I varje stöd- och behandlingsprogram finns en snabbguide som ger en kort introduktion som hjälper dig hitta rätt bland sidorna. Information om hur just ditt program fungerar finns i programmets inledande sidor.
Support
Om du har problem med din inloggning eller andra funktioner
på stöd- och behandlingsplattformen ska du kontakta vår support.
Telefon: 0770-72 00 00 mellan klockan 06.00 och 22.00.
Kontaktformulär: 1177.se/e-tjanster-support
När du har loggat in på 1177 kan du också klicka på Teknisk support längst ned sidan. Du kan bifoga skärmklipp som visar problemet men tänk på att inte skicka personnummer eller annan känslig information i kontaktformuläret.
Har du frågor om din behandling eller ditt stöd så kontaktar du personal vid din vårdenhet.