Digitalt vårdmöte i Region Västmanland
Digitalt vårdmöte via appen Min Hälsa
Innehållet gäller VästmanlandVilka vårdmöten som kan erbjudas digitalt bedömer mottagningen eller vårdcentralen.
Utrustning
För att ansluta till videosamtalet behöver du
- e-legitimation för identifiera dig i appen Min Hälsa eller logga in på 1177.se
- Mobil, surfplatta eller dator med internetuppkoppling
- appen Min Hälsa om du väljer att ansluta via appen
- hörlurar med mikrofon (för bästa ljudkvalitet) och fungerande kamera.
Två sätt att ansluta på
Via appen Min Hälsa
- Ladda ner och installera appen ”Min Hälsa”.
- Öppna appen och välj Region Västmanland.
- Logga in med e-legitimation.
- Klicka på din bokade tid. Du hamnar i ett digitalt väntrum tills vårdpersonalen startar mötet. Du kan ansluta 20 minuter före.
Via 1177.se
- Logga in med e-legitiamation på 1177.se
- Klicka på Bokade tider. Här kan du se de flesta av dina tider samlade i en lista.
- Om din tid visas, klicka på anslutningslänken. Du hamnar i ett digitalt väntrum tills vårdpersonalen startar mötet.
Bra att veta inför ditt digitala vårdmöte
- Anslut dig till ett trådlöst nätverk om du har möjlighet.
- Använd hörlurar. Då blir ljudet bättre och inga
utomstående kan höra samtalet. - Ta ditt samtal i en tyst och ljus miljö så att ni hör och ser varandra bra.
- Håll mobilen eller surfplattan stilla för en bättre bild.
- Om det digitala vårdmötet inte kan genomföras ringer vårdpersonalen upp dig.
- Det är alltid bra att förbereda sig inför ett besök i vården oavsett om det är ett fysiskt eller digitalt möte. Läs mer här om hur du kan förbereda dig.
Hjälp om du har tekniska problem
- Har du frågor om ditt vårdbesök kontaktar du din mottagning/vårdcentral.
- Om du inte kan ladda ner appen kontaktar du din mobiloperatör.
- Om du inte har ett Mobilt BankID kontaktar du din bank.