Hörselenheten Västerås

Signalistgatan 6, Västerås

Visa på kartaVägbeskrivning

Telefonnummer
Telefontider
DagÖppettiderKommentarer
Måndag07.30–10.30Boka telefontid
Tisdag07.30–10.30Boka telefontid
Onsdag07.30–10.30Boka telefontid
Torsdag07.30–10.30Boka telefontid
Fredag07.30–10.30Boka telefontid
LördagStängt
SöndagStängt
Växeltelefon

Öppettider
DagÖppettiderKommentarer
Måndag07.30–15.30lunch 12-13
Tisdag07.30–15.30lunch 12-13
Onsdag07.30–15.30lunch 12-13
Torsdag07.30–15.30lunch 12-13
Fredag07.30–14.30lunch 12-13
LördagStängt
SöndagStängt

Besöksadress:
Signalistgatan 6, Västerås
Län, kommun:
Västmanlands län, Västerås
Postadress:
Västmanlands sjukhus, Region Västmanland, 721 89 Västerås
Webbplats:
http://www.1177.se/vastmanland/horselenheten-vasteras

Vägbeskrivning

Hitta hit:

Parkeringsplatser finns i anslutning till enheten

Buss 25 hållplats Hässlögatan

Buss 22 hållplats Hässlögatan

Buss 3 hållplats Flygplatsen

Flexlinjen 021-473 00 00

https://regionvastmanland.se/serviceresor/flexlinjen/

Hitta på plats:

Huvudingång plan 1

Publicerad: 2024-09-12

Drop-in för hörapparatservice är för tillfället stängd. Du kan lämna in din trasiga hörapparat i brevlådan i entrén/väntrummet under våra öppettider. Använd gärna våra e-tjänster för kontakt med oss.

På Hörselenheten arbetar vi med förebyggande hörselvård, hörseldiagnostik och hörselrehabilitering för barn och vuxna.


Har din hörapparat gått sönder, är tyst eller tjuter. Då är du välkommen att lämna in din hörapparat till oss. Brevlåda finns på respektive mottagning där du som patient kan lämna in din hörapparat.

Hörapparatservice kommer att starta upp i ny regi under 2025, mer info kommer.


Har du tappat bort din hörapparat ring och boka en telefontid eller använd dig av formuläret Har du tappat bort din hörapparat här på 1177 under våra e-tjänster.


För ny patient behövs en remiss - gå via din vårdcentral eller skriv en egen vårdbegäran här på 1177.


Vid ev. Fel/Flyttning eller när behov av hjälpmedlet upphört kontakta oss på telefon eller lämna in till oss under våra öppettider.

Driftsform: Region

Vid problem med laddningsbara hörapparater från Phonak klicka här.

  • Du kan skicka in en egen vårdbegäran till oss där du beskriver dina besvär. En läkare kommer att bedöma din vårdbegäran på samma sätt som en remiss från till exempel en familjeläkare. Egen vårdbegäran innebär inte att du är garanterad att få en tid för besök.

    Egen vårdbegäran

    Du kan bara skicka en egen vårdbegäran till oss om du är en ny patient. Vi gör bara hörselprov efter en egen vårdbegäran om du tycker att din hörsel är så dålig att du är intresserad av en hörapparat.

    Om du plötsligt får dålig hörsel ska du kontakta din vårdcentral. Innan du tar kontakt med oss behöver du vända dig till din vårdcentral för att göra en öronkontroll och för att eventuell rengöring av vax. För att vi ska kunna göra ett hörselprov behöver hörselgångarna vara ordentligt rengjorda.

    Du kan logga in och skicka din vårdbegäran via våra e-tjänster. Du kan också fylla i blanketten och skicka den med post till oss.

  •  

    • Är telefonen kompatibel med hörapparaten?​
    • Oftast är det något med kopplingen till telefonen.​
    • Kontrollera att Bluetooth är påslagen.​
    • Ta bort hörapparaterna och koppla upp dem på nytt.​
    • Starta om telefonen.​
    • Byt batterier i hörapparaten.​
    • Uppdatering av appen krävs.

      Här nedan hittar du direktlänkar till din hörapparats leverantör och deras information kring appar.
      Widex
      Resound
      Phonak
      Sivantos

Remisskrav

Du behöver remiss för besök hos oss. Remissen utfärdas vanligen av din familjeläkare. På Vårdguiden 1177.se kan man skriva en privat egenvårdsremiss.

Till toppen av sidan