- 1. Boka tid direkt
- 2. Av/omboka tid direkt
- 1177 direkt Västerbotten – sök vård
- Av- eller omboka tid
- Beställ tid
- Förnya recept
- Förnya hjälpmedel
- Beställ journalkopia
- Kontakta mig
- Rapportera ditt blodtryck
- Anmälan till BVC
- Besvär med psykisk hälsa
- Besvär med infektioner och förkylningar
- Besvär med muskler, leder, skelett och värk
- Besvär med urinvägarna
- Besvär med klimakteriet
- Besvär i ögonen
- Besvär i öronen
- Besvär med astma och KOL
- Besvär med huden
- Besvär med huvudvärk
- Besvär med magen
- Beställ svar på röntgen och provtagning
- Förläng sjukskrivning
Dag | Öppettider | Kommentarer |
---|---|---|
Måndag | 08.00–16.30 | återuppringning |
Tisdag | 08.00–16.30 | återuppringning |
Onsdag | 08.00–16.30 | återuppringning |
Torsdag | 08.00–16.30 | återuppringning |
Fredag | 08.00–16.30 | återuppringning |
Lördag | Stängt | |
Söndag | Stängt |
Dag | Öppettider | Kommentarer |
---|---|---|
Måndag | 08.00–12.00 | ej helgdagar |
Måndag | 13.00–17.00 | ej helgdagar |
Tisdag | 08.00–12.00 | ej helgdagar |
Tisdag | 13.00–17.00 | ej helgdagar |
Onsdag | 08.00–12.00 | ej helgdagar |
Onsdag | 13.00–17.00 | ej helgdagar |
Torsdag | 08.00–12.00 | ej helgdagar |
Torsdag | 13.00–17.00 | ej helgdagar |
Fredag | 08.00–12.00 | ej helgdagar |
Fredag | 13.00–17.00 | ej helgdagar |
Lördag | Stängt | |
Söndag | Stängt |
- Besöksadress:
- Höjdgatan 14, 931 51 Skellefteå
- Län, kommun:
- Västerbottens län, Skellefteå
- Postadress:
- Höjdgatan 14, 931 51 Skellefteå
Från och med den 7 april kan du som rekommenderas vaccination mot covid-19 vaccinera dig.
Läs mer om vaccination, vem som får vaccinera sig och hur du bokar tid:
Just nu håller vi på att vänja oss vid ett nytt journalsystem. Det innebär att du kan uppleva lite längre väntetider när du kontaktar eller besöker oss. Vi ber om förståelse och jobbar för att bytet av system ska gå så smidigt som möjligt.
Tänk på att förnya dina recept i god tid.
Läs mer om vad bytet av journalsystem kan innebära för dig som patient.
Dagtid är det hit du vänder dig med frågor som rör din hälsa. Det gäller för dig som är sjuk, vill ha stöd som förälder eller förändra din livsstil.
Använd gärna våra e-tjänster när du kontaktar oss. När du ringer oss för rådgivning och bedömning får du förslag på en tid då vi ringer upp dig.
Alla landstingets hälsocentraler är godkända av Hälsoval Västerbotten. Hälsovalet innebär att du själv kan välja hälsocentral. Du hittar information om hur du väljer i länken Så väljer du mottagning.
Har du frågor under kvällar och helger ringer du 1177.
Blir du akut sjuk eller allvarligt skadad ringer du 112.
Välkommen till oss! Här har vi följande utbud. Kontakta oss gärna på webben, logga in i våra e-tjänster eller ring något av våra telefonnummer.
1177 Direkt är inte en tjänst som finns på din hälsocentral utan är en digital vårdtjänst som delas av regionens alla hälsocentraler.
Här kan du få anpassade råd eller chatta med en sjuksköterska.
Du kan starta ditt ärende när som helst på dygnet. Du kan även söka vård för ditt barn om barnet är över ett år. Chatten är gratis och är bemannad dagtid.
Du kan inte använda tjänsten när det gäller förlängning av pågående sjukskrivning, intyg, receptförnyelser och avbokning eller ombokning av tider.
För att komma i kontakt med arbetsterapeut ska du ringa 090-785 91 15 (återuppringning) och knappval 4
Om du har astma, allergi eller kronisk obstruktiv lungsjukdom, KOL kan du få hjälp och stöd hos vår astmasköterska.
För rådgivning och bedömning ring 090-785 91 15 (återuppringning)
Du kan också logga in i våra e-tjänsterAlla barn mellan 0–6 år erbjuds ett basprogram där hälsoundersökningar och kostnadsfria vaccinationer ingår.
Barnhälsosköterska når du på 090-785 91 15 (mottagningens återuppringningssystem) eller Du kan också logga in i våra e-tjänsterFör närvarande saknar hälsocentralen diabetessköterska.
För rådgivning och bedömning ring 090-785 91 15 (återuppringning)
Du kan också logga in i våra e-tjänsterPrimärvårdens dietister inom Region Västerbotten utreder och ger kostbehandling vid olika sjukdomar och besvär. De ansvarar för dietistverksamheten på alla länets hälsocentraler och sjukstugor.
Här finns kontaktinformation till Primärvårdsdietister Västerbotten.
Till våra distriktssköterskor kan du vända dig för att få råd, bedömning och behandling.
För rådgivning och bedömning ring 090-785 91 15 (återuppringning)
Du kan också logga in i våra e-tjänsterFör närvarande har vi på Morö Backe hälsocentral en bemanningssituation
som gör att vi inte kan erbjuda hälsoundersökningar till alla som fyller 40, 50 eller 60 år.Kallelse skickas efter slumpmässigt urval till ett mycket begränsat antal i vår
befolkning.Om du har problem med ofrivilligt urinläckage, inkontinens, kan du kontakta vår inkontinenssköterska.
För rådgivning och bedömning ring 090-785 91 15 (återuppringning)
Du kan också logga in i våra e-tjänsterOm du mår dåligt eller är i en krissituation och behöver stöd kan du kontakta någon av våra kurator. Du kan också få stöd vid livsstilsförändring, rehabilitering eller i dina kontakter med andra myndigheter.
Vår kurator når du via telefon 090-785 91 15 (återuppringning) eller via våra e-tjänster.
Våra läkare når du via telefon 090-785 91 15 (återuppringning) eller via våra e-tjänster.
Om du har ordinerad provtagning kan du boka tid för den via webbtidbok (1177.se) eller ringa
090-785 91 15, knappval 1 (ordinerad provtagning) för att få en uppringningstid.
Du kan ringa mellan klockan 08:00 och 11:00.
Barn och unga 0–17 år som mår psykiskt dåligt kan ringa kontaktcenter barn och unga psykisk hälsa Västerbotten för att få stöd och rådgivning. Det gäller också dig som är vårdnadshavare eller närstående.
Här finns kontaktinformation till Kontaktcenter barn och unga psykisk hälsa Västerbotten
Läs mer om hur barn och unga kan söka vård om de mår psykiskt dåligt
Om du mår dåligt eller är i en krissituation och behöver stöd kan du kontakta någon av våra psykologer. Psykologen utreder och bedömer vilken hjälp du kan behöva för att bättre förstå din livssituation.
Kontakt med psykolog får du genom hälsocentralens läkare, distriktssköterskor eller rehabkoordinator.
Telefon: 090-785 91 15 (återuppringning)
Du kan också logga in i våra e-tjänsterFör närvarande har vi inte möjlighet att erbjuda tid för resevaccinationer.
Vi förebygger, undersöker och behandlar funktionsnedsättningar som begränsar eller hotar att begränsa din rörelseförmåga. Vi arbetar med smärta och funktionsnedsättningar i nacke, rygg, leder, muskler och nervsystem, men vi kan även hjälpa dig med stressrelaterade besvär och livsstilsförändringar.
Du behöver ingen läkarremiss för att komma till oss.Oss sjukgymnaster når du på telefon 090-785 91 15 (återuppringningssystem)
Du kan också logga in i våra e-tjänsterDu kan få rådgivning och stöd i att söka vård av en sjuksköterska som har kunskap om samisk kultur och historia, oavsett vilken hälsocentral du är listad på. Behöver du ett fysiskt besök som inte kan vänta, så ordnar sjuksköterskan en uppringningstid för tidbokning på den hälsocentral som är närmast dig.
Telefon: 090-785 44 71
Boka telefontid via nätetLäs mer på sidan Rådgivning av sjuksköterska med samisk kulturkompetens
Verksamhetschef för hälsocentralen är Anna Sundén, avdelningschef är Jeanette Davidsson. Har du synpunkter på vården, både positiva och negativa åsikter får du gärna kontakta oss på nedanstående e-postadresser.
E-post. halsocentral.morobacke@regionvasterbotten.se eller jeanette.davidsson@regionvasterbotten.se
Vid hälsocentralen arbetar inte någon barnmorska. Vi hänvisar istället till barnmorskemottagningen, Skellefteå lasarett.
Du kan välja att tillhöra en mottagning. Det kallas att lista sig. Du kan byta mottagning högst två gånger på ett år.
Du kan läsa mer om hur du väljer mottagning härHär kan du läsa om vår tillgänglighet och vad andra patienter tycker om oss.
TILLGÄNGLIGHET
Medicinsk bedömning av legitimerad vårdpersonal inom tre dagar
Här visas andelen medicinska bedömningar av en legitimerad vårdpersonal inom tre dagar.
OMDÖMEN
Skulle du rekommendera vårdcentralen till någon annan?
Här kan du se andelen patienter som kan tänka sig att rekommendera vårdcentralen.
Här kan du meddela oss på 1177.se om sidans kontaktuppgifter eller text behöver ändras. För frågor om din vård, kontakta din mottagning via e-tjänster eller telefon.
Rapportera fel och andra vanliga frågor
Vill du kontakta 1177.se om något annat? Vänligen besök 1177 kontaktsida.