1177.se

Digital tillgänglighet 1177

Vi vill att så många som möjligt ska kunna använda 1177.  Vi är medvetna om att det finns vissa problem med tillgängligheten. Vi arbetar hela tiden med att förbättra webbplatsen för våra användare. Genom att lämna synpunkter kan du hjälpa oss att bli bättre.

Här kan du lämna synpunkter

Berätta för oss vad som inte fungerar för dig. Var gärna tydlig genom att skriva vilken sida det handlar om.

Tänk på att inte skicka in personnummer eller känslig information.

(Fält med * är obligatoriska.)

Det här är lagen om digital tillgänglighet

1177 drivs av Inera AB. Inera ägs av regionerna, kommunerna och organisationen Sveriges kommuner och regioner, SKR. Därför är Inera offentligt finansierat och ska följa lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Det innebär att 1177 ska uppfylla nivå AA i den så kallade standarden WCAG 2.1.

Här kan du läsa mer om lagen om tillgänglighet till digital offentlig service.

Rapportera till tillsynsmyndigheten

Du kan anmäla till Myndigheteten för digital förvaltning, DIGG, om du inte är nöjd med hur vi hanterat din synpunkt om bristande tillgänglighet. Du kan också anmäla om du inte är nöjd med hur vi hanterat en begäran från dig om att tillgängliggöra innehåll. DIGG har ansvar för att kontrollera att lagen om tillgänglighet till digital offentlig service följs.

Rapportera brister i tillgängligheten till DIGG.

Så tillgängliga är olika delar av 1177

Vi vet att det finns vissa problem med digital tillgänglighet på 1177.

1177 består av flera olika delar. Läs mer om varje del för att läsa om de brister som vi känner till och arbetar med att förbättra. 

Mer på 1177.se

Så loggar du in på 1177

För att logga in på 1177 behöver du ha en e-legitimation, antingen BankID eller Freja+.

Till toppen av sidan