Digital tillgänglighet 1177
Vi vill att så många som möjligt ska kunna använda 1177. Vi är medvetna om att det finns vissa problem med tillgängligheten. Vi arbetar hela tiden med att förbättra webbplatsen för våra användare. Genom att lämna synpunkter kan du hjälpa oss att bli bättre.
Det här är lagen om digital tillgänglighet
1177 drivs av Inera AB. Inera ägs av regionerna, kommunerna och organisationen Sveriges kommuner och regioner, SKR. Därför är Inera offentligt finansierat och ska följa lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Det innebär att 1177 ska uppfylla nivå AA i den så kallade standarden WCAG 2.1.
Här kan du läsa mer om lagen om tillgänglighet till digital offentlig service.
Rapportera till tillsynsmyndigheten
Du kan anmäla till Myndigheteten för digital förvaltning, DIGG, om du inte är nöjd med hur vi hanterat din synpunkt om bristande tillgänglighet. Du kan också anmäla om du inte är nöjd med hur vi hanterat en begäran från dig om att tillgängliggöra innehåll. DIGG har ansvar för att kontrollera att lagen om tillgänglighet till digital offentlig service följs.
Så tillgängliga är olika delar av 1177
Vi vet att det finns vissa problem med digital tillgänglighet på 1177.
1177 består av flera olika delar. Läs mer om varje del för att läsa om de brister som vi känner till och arbetar med att förbättra.
- Så tillgänglig är 1177.se
- Så tillgänglig är Journalen
- Så tillgänglig är 1177 direkt
- Så tillgängligt är bild- och videoverktyget
- Så tillgänglig är Formulärhantering
- Så tillgänglig är Stöd och behandling
- Så tillgänglig är Egen provhantering
- Så tillgängliga är e-tjänsterna på 1177.se
- Så tillgänglig är Intyg
- Så tillgänglig är 1177:s app