Kontakta vården

Aktivera aviseringar i e-tjänsterna

Det är viktigt att du lägger in dina kontaktuppgifter och aktiverar aviseringar när du har loggat in på 1177. Du får då ett sms eller e-post när en mottagning skickar ett svar eller meddelande till dig.

Du väljer själv om du vill ha avisering med sms eller e-post eller båda.

Så här gör du

  1. Logga in på 1177.
  2. Klicka på Inställningar under ditt namn.
  3. Fyll i eller kontrollera att ditt mobilnummer och din e-postadress stämmer. Om du har ett utländskt mobilnummer ska du använda din e-postadress.
  4. Ange att du vill ha aviseringar under rubrikerna Godkänn avisering och delning för mobilnummer och e-post.

När du sedan får ett svar eller ett meddelande från en mottagning får du en avisering till din mobiltelefon eller din e-postadress, eller till båda om du har valt det.

Du behöver logga in på 1177 för att läsa meddelandet i inkorgen. Det står i aviseringen hur du ska göra.

Örebro län

Kontaktcenter svarar på frågor om e-tjänster

Äldre kvinna som pratar i telefonen med ett leende på läpparna. Sitter i fåtölj.

Behöver du hjälp med att genomföra ett ärende på 1177.se när du har loggat in? Ring oss så kan vi guida dig. Men vi kan inte göra ärendet åt dig, eftersom det är sekretess.

Om du är vårdnadshavare för barn

Du som är vårdnadshavare för ett barn under 13 år kan få en avisering när vården skickar meddelande till barnet.

Så här gör du:

  1. Logga in på 1177.
  2. Klicka du på barnets namn under rubriken Agera ombud.
  3. Klicka på Inställningar under barnets namn.
  4. Fyll i mobilnummer och e-postadress. Är ni två vårdnadshavare som vill ha aviseringar kan ni fylla i den enas telefonnummer och den andras mejl.
  5. Gör inställningen för varje barn du är vårdnadshavare för.

Om du har fyllt 13 år

Du som har fyllt 13 loggar in själv. Första gången du loggar in på 1177 behöver du skriva in e-postadress och mobilnummer. Det gör du genom att klicka på Inställningar högst upp på sidan.

Aktuella artiklar

Så loggar du in på 1177

För att logga in på 1177 behöver du ha en e-legitimation, antingen BankID eller Freja+.

Det här kan du göra när du loggat in

Du kan till exempel förnya recept och boka, omboka eller avboka tider. Olika mottagningar erbjuder olika tjänster.

Support och tekniska krav för e-tjänsterna

Här kan du läsa mer tekniska krav och hur du gör om du får problem när du är inloggad på 1177.se.

Till toppen av sidan