Lämna synpunkter och klagomål på vården via e-tjänst
Innehållet gäller Jönköpings länOm du har synpunkter eller klagomål på din, eller en anhörigs vård, kan du kontakta den mottagning där du fått vård genom att logga in på 1177.se.
Så här gör du
Via mottagningen
Sök upp mottagningen och lämna dina synpunkter eller klagomål via e-tjänsten på mottagningens kontaktsida. Lämna dina synpunkter via e-tjänsten ”Synpunkter och klagomål på vården”:
Du kan också logga in på 1177.se söka upp den mottagning du vill kontakta via länken ”Hitta och lägg till”:
Inloggningen till e-tjänsten är personlig. Via din inloggning kan du bara utföra ärenden som gäller dig själv eller den du är ombud för. Du kan lämna synpunkter och klagomål för ditt barn om du valt att vara ombud, och barnet är under 13 år.
Via patientnämnden
Om du inte vill prata med mottagningen direkt kan patientnämnden hjälpa dig med information och vara en länk i kontakten mellan dig och vårdpersonalen.
- Logga in och lämna synpunkter och klagomål till patientnämnden
- Kontakta patientnämnden i Jönköpings län
Hur länge måste jag vänta?
Inom en arbetsdag ska du få en bekräftelse på att ditt ärende har tagits emot. Mottagningen ska sedan lämna ett svar till dig inom fyra veckor.
Mer om synpunkter och klagomål
Läs mer om hur du kan lämna synpunkter och klagomål:
Så loggar du in på 1177.se
För att logga in på 1177.se behöver du ha en e-legitimation, till exempel Mobilt BankID eller Freja e-id plus.
Support för e-tjänster
Har du frågor om eller synpunkter på e-tjänsterna?