Vården i Halland

Digital vård

Innehållet gäller Halland

Alla besök till vården behöver inte ske på en mottagning. Ett besök kan också vara via video, chatt eller telefon.

Kontakt och rådgivning via chatt

Alla Region Hallands vårdcentraler, tandvården, ungdomsmottagningen och Tilma erbjuder chatt. Flera privata vårdcentraler har också chatt.

Så fungerar chatt

Du kan starta chatten när du vill och du får snabbt svar under mottagningens öppettider. Det är mottagningens personal som svarar dig.

I chatten får du svara på frågor om hur du mår. Utifrån dina svar görs en bedömning, du får råd om behandling och kan få recept utskrivet vid behov. Du får hjälp att boka tid på mottagningen eller via video när det behövs.

Logga in för att starta en chatt. 

Obs! Om du har skyddad identitet så kan du inte använda chatten eller ansluta till videobesök utan kontakta mottagningen istället genom att logga in här på 1177.se, ringa eller besöka mottagningen. 

Besök via video eller chatt

Många mottagningar, vårdcentraler och tandvården i Region Halland erbjuder besök via video. Några vårdcentraler erbjuder också besök via chatt.

Om du har ett bokat besök på en mottagning som du hellre vill ha via video eller chatt kontakta mottagningen och se om det är möjligt, logga in och skicka ett meddelande eller ring mottagningen.

Läs mer om hur du ansluter till ett besök via video eller chatt.

Det finns tillfällen då du måste komma till mottagningen, som exempelvis om du ska ta prover eller göra en undersökning.

Kostnad

Det är samma patientavgift oavsett om ditt besök sker via telefon, video, chatt eller på mottagning.

Privata vårdcentraler

Privata vårdcentraler kan ha andra digitala lösningar än de Region Halland har. Hör med din vårdcentral vilka möjligheter de erbjuder.

Besök via telefon

Du kan välja att ha ditt besök via telefon. Om du har ett bokat besök som du hellre vill ha via telefon, kontakta mottagningen och se om det är möjligt, logga in och skicka ett meddelande eller ring. 

Kostnad

Det är samma patientavgift oavsett om ditt besök sker via telefon, video, chatt eller på en mottagning.

Till toppen av sidan