Problem med att se bokade tider.Det här meddelandet avser Dalarna

Just nu är det problem att se sina bokade tider från Region Dalarna. Felsökning pågår.

Kostnader och ersättningar

Patientfaktura i Dalarna

Innehållet gäller Dalarna

Du som är eller har varit patient i Region Dalarna faktureras för vård som du inte har betalat på plats.

Fakturan kan innehålla flera olika avgifter, exempelvis:

  • Uteblivet besök, sent återbud
  • Öppenvårdsbesök
  • Inneliggande vård
  • Ambulanstransport och sjuktransport
  • Egenavgift för sjukresa
  • Särskild näring
  • Ortopedtekniska hjälpmedel
  • Hälsovård och hälsokontroll
  • Vaccinationer
  • Intyg
  • Journalkopior

När kommer fakturan och när ska den vara betald?

Fakturan skickas ut en gång i månaden och avser de samlade vårdavgifterna för kalendermånaden innan. Fakturan har 30 dagars förfallodatum.

Välj själv hur du vill betala fakturan

Om du inte vill få pappersfaktura kan du använda Kivra, betala fakturan via e-faktura eller ansöka om autogiro.

Har du konto i Kivra kommer din faktura automatiskt till Kivra. Läs mer om Kivra och skapa konto på kivra.se

Vill du ha e-faktura ansluter du dig via din internetbank. Kontakta din bank om du vill ha information om hur du ska göra. 

Autogiro

Om du vill betala med autogiro behöver du fylla i en blankett och skicka in eller anmäla i din internetbank. Skicka blanketten till:

Region Dalarna
Ekonomienheten/Redovisningen
Box 712
791 29 Falun

Obs! Ombud/godman måste bifoga fullmakt med blanketten.
E-post: patient.avgifter@regiondalarna.se

 
Till toppen av sidan